Het verschil maken tussen goede voornemens en daadwerkelijke verandering? Daar is een krachtige poster voor nodig. Bekijk de winnende posters in het museum.

Een zinvolle bijdrage

Posters for the Planet is een ontwerpwedstrijd waaraan iedereen tot 1 september kon deelnemen en vormt de basis van een mediacampagne over het klimaat. Die campagne is nodig omdat 80 procent van de Nederlanders zich weliswaar zorgen maakt over stijgende temperaturen en afnemende biodiversiteit, maar het lastig vindt hoe ze die zorg kunnen omzetten in een zinvolle bijdrage aan een  beter milieu.

Waarom een poster?

Een poster kan iets waar woorden en opinies niet in slagen: de complexiteit van oorzaak en gevolg samenballen in één sterk ontwerp. Een poster met een sterke call to action die straks in het hele land is te zien in een reizende expositie langs musea en in een mediacampagne op straat en op onverwachte plekken in de samenleving.

Een vakkundige jury

De winnaars van de posters worden geselecteerd door de vijfkoppige vakjury bestaande uit gedragswetenschapper Reint Jan Renes; directeur stichting Urgenda Marjan Minnesma; conservator Stedelijk Museum Amsterdam Thomas Castro; cartoonist Jip van der Toorn en directeur Klimaat van de Turing Foundation Lian Heinhuis.

Bekijk alle ingezonden posters en lees meer op de website

Posters for the Planet is een initiatief van de Turing Foundation.